Ekonomia Społeczna w Małopolsce

Szkolenie on line: Działalności organizacji pozarządowych – uwarunkowania prawne i finansowe

4 października 2021Aktualności, Warsztaty, Seminaria, Szkolenia

Fundacja GAP w ramach działań Małopolskiego Ośrodka Wsparcia Ekonomii Społecznej przygotowała dla zainteresowanych podmiotów: fundacji, stowarzyszenia, przedsiębiorstwa społecznego lub innego podmiotu ekonomii społecznej (w tym WTZ, ZAZ, CIS, KIS) webinarium, podczas którego będziecie mogli Państwo dowiedzieć się więcej na temat:  Działalności organizacji pozarządowych – uwarunkowania prawne i finansowe.

 

Termin: 20.10.2021 r. godzina 9:30 – 14:00

Miejsce: online – www.whereby.com/mowes

 

Cel szkolenia:

Szkolenie składa się z dwóch części. Pierwsza poświęcona jest podstawowym regulacjom prawnym w działalności organizacji pozarządowych w tym w szczególności Ustawy Prawo o stowarzyszeniach, Ustawy o fundacjach, Ustawy prawo o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, Ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym.  

Druga cześć szkolenia to omówienie kwestii finansowo-księgowych, takich jak zatrudnienie pracowników i wolontariuszy, obowiązki rachunkowe i sprawozdawcze.

W ramach szkolenia zostaną omówione najistotniejsze zagadnienia z punktu widzenia działalności organizacji pozarządowych między innymi takie jak zasady tworzenia statutu, zmiany statutu i zmiany osób wchodzących w skład organów, wpis zmian w krajowym rejestrze sądowym, odpowiedzialność członków zarządu, podział działalności na nieodpłatną, odpłatną i gospodarczą, składki, darowizny i dotacje w działalności organizacji pozarządowej, tryby zlecania realizacji zadań publicznych organizacjom pozarządowym, ważne terminy sprawozdawcze w działalności organizacji pozarządowej, oskładkowanie pracowników w zależności od formy zatrudnienia czy dopłaty PFRON.

 

Agenda szkolenia

Cześć I

Wybrane typy organizacji pozarządowych i organizacji zrównanych z nimi w prawach (Stowarzyszenia, Fundacje, Spółki Non Profit)

Część II

Źródła finasowania działalności przez organizacje pozarządowe

Część III

Zasady finasowania działalności organizacji pozarządowych ze środków publicznych

Część IV

Zatrudnianie pracowników  - umowa zlecenia, umowa o pracę, wolontariat, odpłaty do wynagrodzeń

Część V

Księgowe wyodrębnienie poszczególnych rodzajów działalności i projektów

Część VI

Rozliczenia podatkowe i sprawozdawczość, ważne terminy

 

Prowadzący:

Radca prawny - Tomasz Kucharski

Absolwent Wydziału Prawa i Administracji UJ. Ukończył studia podyplomowe z zarządzania finansami firm w Szkole Przedsiębiorczości i Zarządzania Akademii Ekonomicznej w Krakowie (obecnie Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie). Wpisany na listę radców prawnych prowadzoną przez Okręgową Izbę Radców Prawnych w Krakowie. Specjalizuje się w problematyce prawa administracyjnego, zamówień publicznych, funduszy europejskich. Posiada doświadczenie w obsłudze prawnej podmiotów gospodarczych oraz organizacji pozarządowych.  Kontakt poprzez biuro rachunkowe.

Księgowy – Jarosław Żerulik

Absolwent rachunkowości i finansów przedsiębiorstw oraz rachunkowości i rewizji finansowej. Ukończył Studia podyplomowe z doradztwa podatkowego oraz kursy Doradztwa Biznesowego dla PES i Prawa Zamówień Publicznych. Posiada Wieloletnie doświadczenie w księgowości oraz regularnie uczestniczy w szkoleniach Stowarzyszenia Księgowych w Polsce. Dodatkowo przez ostanie lata pracował w Fundacji Gospodarki i Administracji Publicznej, w której odpowiadał m.in. za finanse, realizację projektów finansowanych ze środków publicznych. Od 2016 roku pełnił w Fundacji obowiązki doradcy NGO w ramach Ośrodka Wsparcia Ekonomii Społecznej.

 

ZAPISY:

Zgłoszenia przyjmujemy do poniedziałku, 18 października, do godz. 12.00. Jedna organizacja może zgłosić maksymalnie dwie osoby. Ze względu na ograniczenia techniczne zgłoszenia są limitowane. Osoby, które się zapiszą na webinarium otrzymają w kolejnym mailu link do udziału w spotkaniu.

Aby zarejestrować się na szkolenie należy wykonać wszystkie trzy opisane poniżej kroki:

  1. Wypełnić i wysłać zgłoszenie dostępne TUTAJ 
  2. Wypełnić formularz zgłoszeniowy zgodnie z poniższymi informacjami:

a/ dla ORGANIZACJI OBJĘTYCH WSPARCIEM MOWES2 (Załącznik 1A) uproszczony formularz

lub

b/ dla ORGANIZACJI, KTÓRE NIE REKRUTOWAŁY SIĘ DOTYCHCZAS DO PROJEKTU MOWES2 (Załącznik 1B)

  1. Przesłać skan uzupełnionych i podpisanych dokumentów na adres mowesmz@fundacjagap.pl

UWAGA! Formularz zgłoszeniowy musi zostać podpisany przez osoby uprawnione do reprezentowania organizacji zgodnie z danymi widniejącymi w KRS.

Spełnienie wszystkich powyższych formalności jest warunkiem udziału w szkoleniu. Po zakończeniu rekrutacji przekażemy zgłoszonym organizacjom informację na temat zakwalifikowania się do udziału w szkoleniu. W przypadku dużej liczby chętnych o udziale w szkoleniu decydować będzie kompletność dokumentacji oraz ocena motywacji i wpływu szkolenia na rozwój organizacji (na podstawie formularza zgłoszeniowego). Liczba miejsc na szkolenia jest ograniczona. Jedna organizacja może zgłosić maksymalnie 2 osoby

Pełny regulamin udziału w szkoleniach MOWES wraz z załącznikami dostępny jest poniżej.

W przypadku pytań prosimy o kontakt mailowy mowesmz@fundacjagap.pl lub telefoniczny 12 423 76 05.

 

Pliki do pobrania:

x
Słowa krótsze niż 4 znaki oraz spójniki nie są brane pod uwagę podczas wyszukiwania
Wyniki: 0
sortuj wg:
najnowsze
najstarsze

Uwaga: strona wykorzystuje pliki cookies.
Podczas korzystania ze stron internetowych zamieszczonych na serwerach Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego przeglądarka internetowa może przechowywać pliki cookies na dysku komputera. Użytkownik może samodzielnie i w każdym czasie zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.

Zgadzam się