Cykl szkoleniowy MOWES „Skuteczne zarządzanie i promocja w trzecim sektorze”
Cykl szkoleniowy MOWES „Skuteczne zarządzanie i promocja w trzecim sektorze”
Szanowni Państwo,
Fundacja GAP w ramach projektu MOWES - Małopolski Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej zaprasza do udziału w stacjonarnym cyklu szkoleniowym „Skuteczne zarządzanie i promocja w trzecim sektorze”.
Biorąc udział w cyklu dowiesz się m.in.: jak poznawać potrzeby swoich odbiorców i proponować nowatorskie rozwiązania, jak prowadzić finanse organizacji pozarządowej, jak prowadzić skuteczne działania promocyjne oraz poznasz najważniejsze aspekty prawne prowadzenia organizacji.
Szkolenia adresowane są do organizacji pozarządowych z Krakowa oraz powiatów: bocheńskiego, krakowskiego, miechowskiego, myślenickiego, proszowickiego i wielickiego.
Cykl obejmie cztery spotkania:
- 7.11.2022 (poniedziałek), godz. 9:00 - 16:00, Wprowadzenie do Design Thinking dla NGO; prowadzący: Łukasz Maźnica;
- 10.11.2022 (czwartek), godz. 9:00 - 16:00, Działalność organizacji pozarządowych – podstawy prawne; prowadzący: Tomasz Kucharski;
- 14.11.2022 (poniedziałek), godz. 9:00 - 16:00, Marketing i promocja w podmiotach ekonomii społecznej;
- 17.11.2022 (czwartek), godz. 9:00 - 16:00, Finanse w NGO dla początkujących: zatrudnianie, księgowość, sprawozdawczość; prowadzący: Jarosław Żerulik.
Zasady udziału:
Szkolenia będą realizowane w formie stacjonarnej w Domu Utopii w krakowskiej Nowej Hucie (os. Szkolne 25).
Zapis na cykl szkoleniowy oznacza deklarację udziału we wszystkich 4 spotkaniach w ramach cyklu stałej liczby osób, ale osoby delegowane przez podmiot mogą się zmieniać.
Zgłoszenia przyjmowane są do 3 listopada 2022 r.!
Zapisy
Na szkolenie obowiązują zapisy. Będziemy je przyjmować do 3 listopada. Aby zapisać się na szkolenie należy wykonać wszystkie trzy opisane poniżej kroki:
>> należy uzupełnić zgłoszenie elektroniczne dostępne pod adresem: https://forms.gle/W1nvjh4q5o6fyHou9
>> należy pobrać oraz uzupełnić formularz zgłoszeniowy (linki poniżej)
a) dla organizacji objętych wsparciem MOWES (korzystających już z doradztwa lub szkoleń) uproszczony formularz dostępny jest tutaj: Formularz 1A - uproszczony
b) dla organizacji, które nie rekrutowały się dotychczas do projektu MOWES pełny formularz dostępny jest tutaj: Formularz 1B - rozszerzony
>> należy przesłać skan uzupełnionych i podpisanych dokumentów na adres mowes@fundacjagap.pl w terminie do 3 listopada 2022 r.
UWAGA! Formularz zgłoszeniowy musi zostać podpisany przez osoby uprawnione do reprezentowania organizacji zgodnie z danymi widniejącymi w KRS.
Spełnienie wszystkich powyższych formalności jest warunkiem udziału w cyklu szkoleniowym. Po zakończeniu rekrutacji przekażemy zgłoszonym organizacjom informację na temat zakwalifikowania się do udziału w cyklu szkoleniowym lub nie. W przypadku dużej liczby chętnych o udziale w cyklu decydować będzie kompletność dokumentacji oraz ocena motywacji i wpływu szkoleń na rozwój organizacji (na podstawie formularza zgłoszeniowego).
Liczba miejsc na szkolenia jest ograniczona. Jedna organizacja może zgłosić maksymalnie 4 osoby. Pełny regulamin udziału w szkoleniach MOWES dostępny jest na podstronie: szkolenia.
W przypadku pytań prosimy o kontakt mailowy (mowes@fundacjagap.pl), telefoniczny: 12 423 76 05 w. 22). W razie problemów służymy pomocą przy wypełnieniu dokumentacji.
***
Opis poszczególnych modułów szkoleniowych:
Wprowadzenie do Design Thinking dla NGO. |
Warsztat wprowadzający do tematyki Design Thinking to szybki i praktyczny kurs, który pozwoli uczestnikom nie tylko poznać w teorię, ale przede wszystkim doświadczyć całego procesu rozwiązywania problemów metodą Design Thinking. W jego trakcie uczestnicy zrozumieją, czym jest ten proces, jakie są poszczególne jego etapy oraz jakie są podstawowe narzędzia, z których mogą skorzystać. Dowiedzą się także, dlaczego nie warto zaczynać od wymyślania rozwiązań a od poznania odbiorcy. Przede wszystkim sprawdzą, czy Design Thinking to coś dla nich bez wielkich inwestycji czasowych – szybko, praktycznie i przyjemnie. Nie braknie także przykładów wykorzystania metody w działalności NGO. |
Działalność organizacji pozarządowych – podstawy prawne. |
|
Jak skutecznie promować organizacje pozarządowe - marketing w NGO |
Zagadnienia:
|
Finanse w NGO dla początkujących: zatrudnianie, księgowość, sprawozdawczość. |
Sprawozdawczość: terminy, sprawozdanie do KRS i KAS, sprawozdanie OPP, CIT-8, CIT-8/0, CIT-D - kto, kiedy, jak i dlaczego. |
Informacja o trenerach:
Jarosław Żerulik - absolwent rachunkowości i finansów przedsiębiorstw oraz rachunkowości i rewizji finansowej. Ukończył Studia podyplomo-7we z doradztwa podatkowego oraz kursy Doradztwa Biznesowego dla PES i Prawa Zamówień Publicznych. Posiada Wieloletnie doświadczenie w księgowości oraz regularnie uczestniczy w szkoleniach Stowarzyszenia Księgowych w Polsce. Dodatkowo przez ostanie lata pracował w Fundacji Gospodarki i Administracji Publicznej, w której odpowiadał m.in. za finanse, realizację projektów finansowanych ze środków publicznych. Od 2016 roku pełnił w Fundacji obowiązki doradcy NGO w ramach Ośrodka Wsparcia Ekonomii Społecznej.
Łukasz Maźnica - moderator procesów kreatywnych, trener design thinking i badacz, specjalizujący się w badaniu doświadczeń klientów (/odbiorców). Współzałożyciel i partner w Hearts&Heads – agencji wspierającej klientów w tworzeniu usług i produktów, które odpowiadają na realne potrzeby odbiorców. Od ponad 6 lat współprowadzi i rozwija również Fundację Warsztat Innowacji Społecznych, gdzie realizuje różnorodne projekty badawcze i szkoleniowe zorientowane na popularyzację i praktyczne wykorzystanie metody design thinking. Jako mentor i doradca współpracuje z firmami, administracją publiczną i organizacjami pozarządowymi (m.in. Motorola Solutions, Martes Sport, Hitachi ABB, Media Expert, czy Stowarzyszenie Wiosna). Aktywny także jako wykładowca – w tej roli współpracuje z AGH w Krakowie, gdzie prowadzi zajęcia z design thinking. Wyzwania działania w NGO nie są mu obce nie tylko dlatego, że sam współprowadzi Fundację – jest także doradcą kluczowym Małopolskiego Ośrodka Wsparcia Ekonomii Społecznej i stałym współpracownikiem Fundacji GAP.
Tomasz Kucharski - radca prawny, absolwent Wydziału Prawa i Administracji UJ. Ukończył studia podyplomowe z zarządzania finansami firm w Szkole Przedsiębiorczości i Zarządzania Akademii Ekonomicznej w Krakowie (obecnie Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie). Wpisany na listę radców prawnych prowadzoną przez Okręgową Izbę Radców Prawnych w Krakowie. Specjalizuje się w problematyce prawa administracyjnego, zamówień publicznych, funduszy europejskich. Posiada doświadczenie w obsłudze prawnej podmiotów gospodarczych oraz organizacji pozarządowych.
Pliki do pobrania:
- Formularz 1ATyp: DOCX, Rozmiar: 224.96 kB
- Formularz 1BTyp: DOCX, Rozmiar: 224.96 kB
- Cykl szkoleniowy - ogłoszenieTyp: DOCX, Rozmiar: 23.10 kB